fredag 28 november 2014

När blir man gammal?


Eller mer rakt på sak: När blir man gubbe? Sånt som några börjar fundera och oroa sig över så snart dom fått lite fjun på överläppen, och som vanligt har jag svaret. Det är riktigt enkelt.


Första hjulet klart. Tre kvar.
Med min definition blir man gubbe när man inte skiftar däck på bilen själv utan lämnar det lilla jobbet till däckhotellet. Kanske inte alla köper min tanke utan mer tycker att man är dumsnål som ägnar en eftermiddag åt sånt slitgöra bara för att tjäna 150 kronor, men jag står på mig. Det får gärna vara lite ruggigt som idag, någon plusgrad och det får gärna regna lite grann, men det gjorde det inte idag. Bara några lätträknade droppar just när jag var inne och fick lite i magen.

Klara för vinterförvaring
En enda gång för snart femton år sen fick Volvo byta däcken, men det var för tidigt kände jag då och det är fortfarande för tidigt att skriva in sig i gubbklassen även om jag för varje däckbyte kommer allt närmare.

Jag tror möjligen att det blir så att om jag i en avlägsen framtid blir otrogen mot min lilla fransyska (som blir tonåring till våren) och att vi då går skilda vägar och att jag i stället får tag på en ny liten goding så kanske åldersskillnaden mellan oss blir för stor. Möjligen kan jag då tänka över det där att se sig som gubbe, jag får se.

Det var en fin känsla idag att få det här jobbet gjort just på en fredag, nu blir det lite extra gott till kvällsmaten och det får det allt bli hela helgen. Vi ungdomar har sån bra aptit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar