onsdag 22 oktober 2014

Bra väder i New York

Nu har vi börjat kolla långtidsprognoser över New York-vädret från alla vädertjänster. Margareta är den som tror mest på prognoserna, jag är väl lite mer skeptiskt, men visst kollar jag också och håller tummarna för bra väder.

Accus prognos för maradagen
Väderprognosen inför NY-maran 2002 följde jag också. Med bävan, det blev bara värre och värre ju närmare avresedagen vi kom. Det utlovades iskallt väder, regn och rusk och tom snö den gången. Hur blev det? Jo kallt var det och isande nordliga vindar och det var kallt men mest sol på maradagen. Någon regnskur under veckan och lite i kallaste laget hela tiden, men inte alls så eländigt som prognoserna sa. Helt OK att ha lite fel i prognosen den gången.

Nu när jag tittar på långtidsprognosen, (det finns ju så många olika ny som Yr, SMHI, Klart m.fl.) nu kollar jag dom mest i stort. Inte tror jag så mycket på att om dom visar sol på söndag om fem eller tio dar så inte blir det så just den dagen, så exakta är nog inte prognoserna för New York heller. Men det intressanta är i alla fall prognosen i stora drag där det verkar som att det är hyfsat varma luftmassor som ligger över New York vår maratonvecka. Blir det så är vi nöjda!

AccuWeather.com sticker ut hakan med en prognos som sträcker sig över hela vår resa. Sol och östlig vind på maradagen, och 13 grader säger dom och inget regn, det vore en fullträff i så fall. Perfekt löparväder! Och så blir det lite varmare under resten av vår vecka där säger dom vidare. Jag som brukar hålla mig till Yr och SMHI. Om Accu-prognosen håller byter jag app i mobilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar