fredag 24 oktober 2014

Jag vinglade betänkligt idag hem från stan

Det såg skumt ut där jag vinglade Engelbrektsgatan fram. Till råga på allt stötte jag på Kerstin på väg hem där jag tog det ena snedsteget efter det andra. Och klockan var inte med än halv ett på dan, vad var nu detta?

Ja, det har väl aldrig över huvud taget hänt att jag vinglat hem ens mitt i natten, jag är en sån där tråkig typ som inte gör något dumt åtminstone med sånt som man blir yr i bollen av. Men vad hade hänt nu då?

Jo jag hade en träff med min tandläkare kl 11.00 och efter en halvtimmes uppmjukning med lite småkrafs och även småprat om träning i allmänhet och maraton i synnerhet så satt jag sen från 11.30 till 12.30 med munnen öppen utan att vid ett enda tillfälle få tillfälle att skölja munnen. Jag kunde bara kommentera tandläkarns frågor med ett Öhh eller ett Ehh och kanske en tumme upp eller så, annars satt jag bara där med käkarna spända. Undra på att man blir yr i hatten!

Vad tänker man på i en hel timme? Jo, den här timmen utnyttjade jag till att lära mig en musikallåt utantill: "When the beating of your heart Echoes the beating of the drums There is a life about to start When tomorrow comes!" satt jag och  sjöng för mig själv i tankarna, Ett bra knep också för att inte märka när tandläkarn var lite extra våldsam.

Vad var tanken? Dyra var dom i alla fall har jag läst.
Så hade jag knappt vinglat hem förrän det var dags igen att ta en promenad ner till stan igen, men nu gick det betydligt bättre. Rakt som ett streck ritat med linjal gick jag ner till Coop för att köpa hem lite frukt som vi glömt att fylla på med. Jag klarar inte en kväll utan ett enda äpple i fruktskålen! Så smög jag ner en chokladkaka också till fredagsmyset och gick lika föredömligt rakt hemåt, nu skulle Kerstin ha sett mig!

Så ska väl Engelbrektsplan vara skyltad.
Eller,,,?
Och jag kunde inte låta bli att irritera mig över designen på Engelbrektsplan (jag irriterar mig varenda gång jag går där, dvs ett par tre gånger om dan). Det kanske är nån tanke med dom här stora gula puckarna men nu sen en tid står det tre stora krukor med ljung där också som föredömligt täpper till för cyklar och gående. Jag höll på att krocka med en tjej på cykel idag så kameran åkte upp. Insändare? Nej, av och till är det andra som skriver, men varför finns det ingen skylt om lågfartsområde där, det borde det väl vara? Jag fick hjälpa en bilist där häromdan och förklara hur hon skulle köra så den där skylten som saknas kanske kan bli en insändare. Väldigt, väldigt ofta ser jag bilar som tvekar om dom törs köra in där och blanda sig med cyklar och gående.

Ikväll blir det extra intressant med Kulturnytt, Medelhavsinstituten ska diskuteras. I Facebookgruppen blir det bara fler och fler som ansluter sig och det är den stora snackisen på Twitter idag. Undrar om det inte helt enkelt är så att det gick lite för fort i svängarna i budgetprocessen, det lät så när ansvarig minister (som jag inte lärt mig namnet på än) blev intervjuad idag. Hoppas det.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar