torsdag 30 oktober 2014

Ooops, I did it again

Jag skrev en rad häromdan att jag hade för bråttom att ringa när nåt inte fungerar, nu har det hänt igen.

Det är sällan jag förbeställer taxi, men till idag var det förstås lugnast att förbeställa och det enklaste var att göra det på Västerås Taxis hemsida. Det gick förstås bra och jag kollade noga att allt såg rätt ut innan jag tryckte Enter och fick direkt ett felmeddelande. Namn, adress, tider och sånt var korrekt ifyllt men jag hade inte fyllt i fältet Övrigt som dom tyckte var ett obligatoriskt fält! Varenda en som beställer taxi på nätet måste ju få samma fel som jag om man nu inte har några speciella önskemål. Dåligt programmerat om man frågar mig,

Jag skrev ett "Hej" i fältet Övrigt och tryckte Enter igen, och sen hände ingenting. Vad var detta? Gick beställningen iväg? Kom det kanske en bekräftelse till eposten. Nej, där var det tomt.

"Gick det bra att boka?" frågade Margareta. "Det är lugnt" mörkade jag, men jag var inte helt säker.

Drygt 90 år med Taxi Västerås
Från Västerås Taxis Hemsida
Så kollade jag mailen lite då och då någon timme utan att se något spår från taxi men sen fick jag lov att ringa dom och fråga. Jodå sa tjejen och skrattade lite åt min fråga, "vi har bara inte hunnit planera in det än".

Visst hade jag lite resfeber och var säkert lite stirrig och stressad, men jag tycker ändå att det var naturligt att bli lite fundersam. En bekräftelse "Tack för din beställning" eller så direkt när man bokar är väl självklart. Dåligt programmerat om man frågar mig.

Däremot gick incheckningen hemifrån bra även om jag hade glömt att göra det och inte kom på det förrns jag höll på och somna och fick sitta och knappa vid datorn lite väl sömnig. Det är mycket uppgifter dom behöver för att man ska få åka till USA, men våra Boardingkort är utskrivna och klara.  
Och nu har taxin kommit och vi är på väg! Hoppas jag, det här är skrivet i förväg att publiceras 6.15 på torsdagsmorgonen samtidigt som taxin från Västerås Taxi anländer för transport till Busscentrum och bussen till Arlanda.
          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar