torsdag 2 oktober 2014

Throwback Thursday

Jag har sett det där uttrycket och nog har jag funderat vad det kan betyda. Nu vet jag på ett ungefär. Leta upp ett gammalt minne på nätet och friska upp minnet.

Nu vet jag bara inte om det måste vara just en torsdag, det ska ja forska i, men för att inte göra fel utgår jag från det och gör en första Throwback, till just den här tiden 2010. Jag hade hoppats på lite politik, men jag hittade inga torsdagsinlägg. Däremot ett intressant inlägg om en Johan Österman, bokhandlaren i Säffle. Han hade mot alla odds startat en bokhandel i internationell stil där man kunde få sig en kopp kaffe och en bulle mens man bläddrade bland böckerna, precis som en härlig bokaffär vi besökte i New York och som jag också skrev om den där torsdagen för fyra år sen.

Just det där gick jag och tänkte på igår när jag strövade runt på stan. Jag hamnar ofta i bokaffärerna och trivs i miljön där, och ofta undrar jag varför ingen tar upp det där temat i Västerås. På bibblan kan man förstås få sig en kopp kaffe, men det är inte som i New York eller Säffle.

Men fick jag lov att koll läget i Säffle nu i år, tyvärr inte lika positivt. I ett inslag på P4 Värmland berättar Johan Österman att hans bokhandel Röda Rummet lagts ut för försäljning på Blocket och hur det se ut där nu vet jag inte men tack vare dagens Throwback Thursday ska jag komma ihåg att kolla nästa gång jag är i Säffle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar