lördag 27 december 2014

Netflix får sista chansen!

Tablå-TV är ju på väg ut mot diverse Play-kanaler och streamade möjligheter. Nu ska Netflix få en sista chans.

Mycket att välja på, men är det min smak?

När Netflix kom till Sverige var jag en av deras första kunder och fick tre månader gratis, Sen fick jag en #blogg100-bonus på hela sex månader gratis. Tack Netflix! Och nu i går på min officiella Depparedag fick jag en uppmuntran från Netflix som bjöd på en gratis-månad igen. Den ska jag utforska och se om det är värt 79 kronor i månaden. När jag haft de här gratisperioderna tidigare har det inte blivit mycket tittande, men nu med en Chromecast (310 kr på NetonNet) så är det enklare att visa filmen på vanliga TV:n, så jag får se.

Började med en harmlös svensk film och idag skrev jag ut en lista, "De bästa 50 filmerna" enligt en filmredaktör på DN, och visst finns det några bra filmer där som kan vara värda att se, nån Woody Allen, Dr Strangelove var länge sen jag såg, Mai Zetterlings Amorosa med Stina Ekblad kanske och några andra godingar jag aldrig sett.

Sen kan man ägna några hela dagar för att kolla avsnitt efter avsnitt av TV-serier man missat. Där har jag ingen koll på om det finns nån serie som är värd att spilla bort sin ungdom på. The Simpsons hittar jag inte och Family Guy har jag aldrig fastnat för. Det är klart att det finns en massa välspelade och underhållande TV-serier som jag zappat förbi och inte vet något om.

Vi går hyfsat mycket på bio på stan, åtminstone en gång i månaden, och hyr en och annan film på SF Anytime och liknande och jag skulle tro att Netflix och sånt passar barnfamiljer bättre, men jag har ett öppet sinne och ska laborera och utvärdera en månad.

Det fina med Netflix är att man inte har någon uppsägningstid och det är busenkelt att komma igång, Ett plus är också att dom har en app för min Windows Phone, det har inte alla filmtjänster,

Så jag lägger gärna ett ord för Netflix, tack för julklappen och jag ska utnyttja den                                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar