måndag 22 december 2014

Såg mörkt ut igår

Årets mörkaste dag igår blev ännu mörkare när bilen blev enögd, en strålkastarlampa slocknade.

Till höger lyste bara parkeringslampan.
Löjligt att man inte kan byta lampa själv nu, men det är klart att jag åkte in till Citroën. Det som kanske tar mig två timmar fixar dom på en kvart så det är väl värt pengarna, 200 kr för arbetet.

Bara det att när det var klart så hade högra lampan också slocknat, men nu slapp jag arbetskostnaden, tjänade 200 kronor, vilken bra julklapp...

Men det kostade en bra slant ändå och stor risk att det blir ännu dyrare. För när man går där och väntar så är det klart att man kollar in lite nya bilar också. Säljarn dom har där är visserligen rätt tufflig, inge drag i honom, men jag fick ändå några positiva vibbar när jag tittade runt där. Trots säljarn som jag pratat med förut och han kommer alltid på sina föräldrar och deras bilval och det är ju ointressant för mig.

Det blänker så fint i bilhallen.
Han borde mer gå på den ungdomliga känslan, eller sportiga, eller vilket fantastiskt pris han kan erbjuda, ja vad som helst mer än att bara notera min höga ålder. Har bilförsäljare slutat med att vara gåpåiga och börja prata färger direkt? Det är ju lite jobbigt det också men jag tjatade till mig en broschyr i alla fall och kanske jag kan få göra en provtur också nästa gång jag är där.

Båda strålkastarna lyser nu så det ser ljust ut inför 2015 vilken bil vi än kommer att ratta nästa år, vår trogna fransyska eller ett nytt fräscht fullblod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar