tisdag 13 januari 2015

Hänt sen sist

Smått och stort händer hela tiden. Här är lite smått som är värt att ta med i bokföringen i min vandring genom sjuttitalet.

Jodå, dom hade tillstånd!
Det började med att jag irriterade mig på dom där som parkerade på handikapparkeringen utanför läkarstationen och sen gick med raska steg därifrån. Jag tittade argt på dom och var tvungen att kolla i bilfönstret. Jodå, dom hade tillstånd! Det där hade jag inget med att göra, förlåt om jag såg arg ut, jag ska skärpa mig! Dumt att irritera sig i onödan, men som tur var gick inte blodtrycket upp nämnvärt, sköterskan såg nöjd ut så nu behöver jag inte gå dit på länge.


"Je suis Charlie mais ma voiture est Charlotte". Charlotte fick en duvning av grabbarna på Nyströms i fredags och blev riktigt fräsch och fin när jag rastade henne idag. Hon håller tätt och det där obehagligt dyra skrapljudet från baken är också borta. Jag som gått och räknat med totalrenovering och ev. pensionering av vår lilla fransyska och så behövde hon bara ett plåster. Dagens glada budskap!

Första delen av Jerry Williams "farvälshow" igår var riktigt bra, imorgon kommer fortsättningen. Men inte kommer han att sluta att sjunga, han kommer att fortsätta många år än. Det är så många artister som kör avskedsförställningar för att bara förstå att dom nog kan köra ett par varv till.

Vårt 5:2-ande har gått på halvfart över helgerna. Senaste 10 veckorna har mest varit 6:1-veckor och några 7:0. Det märks på mitt BMI, och extra mycket nu när jag verkar ha krympt ett par centimeter. Fortfarande under 25, men nätt och jämnt. Nästa vecka blir jag fundamentalist igen, måndag och torsdag! 5:2 forever. Men hypen har lagt sig, är det bara vi rättrogna kvar?

Till sist testade jag broddarna på kvällspromenaden igår - värdelöst, jag fick sån konstig gångstil, "Sträck på ryggen" sa Margareta, men inte f-n gick det. Så jag tror jag lägger ut dom på Blocket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar