fredag 2 januari 2015

I väntan på Svea

Lockande väder för en joggingtur
Hon är på väg, kommer in under dagen. Svea, årets första storm, kommer att kännas rejält och blåsa bort all den lilla snö som vi haft. Lite onödigt kan man tycka, men Svea var inte alls i samma klass som Gudrun säger man, så vi ska väl inte blåsa bort själva, men nån långpromenad blir det inte.  

Vad ska vi göra i stället tänkte vi framför morron-TV:n. Tvättstugan fick det bli och jag hittade en ledig eftermiddagstid. och så har vi reprisen av Nyårskonserten från Wien att se fram mot. Det blir allt en innedag idag framför TV:n idag.

Lite egoistiskt brukar jag tycka att det är skönt att slippa snön, men en sån här dag får jag krypa till korset och erkänna att det är dumt att tänka så! Men jag ber att få bjuda på en bild från "Salastugan" från nyårsaftonen när Clea och Natan fick ihop tillräckligt med snö för en snögubbe, undrar hur han mår idag.

Och till sist får jag skänka en tanke till Casper som dagen till ära firar sin 17:e födelsedag. Som grabbar i den där åldern tar han sig nog med all rätt en extra lång sovmorgon idag. Grattis Casper!                
<

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar