måndag 26 januari 2015

Omgivning under påverkan

En travestering av en gammal filmtitel från 70-talet som jag faktiskt minns lite av.

Hur mycket jag påverkar vet jag inte men många i min omgivning har börjat koppla ihop mig med motion märker jag, jag sträcker på mig! Grabbarna i kören framför allt: "Har du några maror på gång etc" Faktiskt mer nu på senare tid än förr, har det med min vurpa att göra? Likadant i gubbgänget på spinningen. Mer än förr, tycker dom synd om mig nu har jag tänkt? Men jag har aldrig beklagat mig.


Populära hos tandläkarn. Nåt för mig?
Hos tandläkarn har det också varit mycket motionssnack där man ofta kommit in på spinning o skridskor och så pratar dom sig varma över aktivitetsband som håller igång på dom. Jag tar det verkligen positivt när folk kopplar ihop mig med motion och friskvård. Inte för att jag inbillar mig att jag har en markant inverkan på omgivningen, men säkert lite grann i alla fall och lite jag blev själv påverkad av snacket hos tandläkarn.

Så aktivitetsband då, är det nåt för mig? Lite roligt kunde det vara. Jag ska börja leta lite i tester vad som kan passa och om nån fungerar ihop med min mobil. Kostar inte alltför mycket, 4-500 upp till 1000-1500 vid en snabb koll. Och jodå, jag är lite väl lat jag också ibland och kunde ha hjälp av en av pådrivare. Det som talar emot det är alla de här prylarna man samlar på sig.

Jag gick en sväng häromdan genom NetonNets lagershop. Samma dag var jag också hos Kjell & Co och man kan inte låta bli att sucka över alla grejer och manicker som finns nu för tiden. Onödiga grejer som kan vara roliga att ha och sisådär lite bra att ha i alla fall. Ofta rätt billiga men som man väldigt lätt kan vara utan och som bidrar till miljöförstöringen i världen. Men samtidigt håller man ju konsumtionen igång i samhället, det är ju också viktigt sägs det.

Sen är det ju uträknat så att det inte är vi pensionärer som ska hålla hjulen snurrande, vi fick ingen del av Alliansens skattesänkningar, tvärtom, men påverkad av tandläkarn kanske jag kan unna mig ett aktivitetsband i alla fall, dom ser rätt fräsiga ut.    
                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar