söndag 25 januari 2015

Vild och galen?

Det här blir nog en av mina mest ointressanta blogginlägg, men det vara bara en tanke som slog mig.

Jag läste häromdan om hur hårt vi håller fast vid våra frukostvanor. Men så sa Margareta häromdan: "Ska vi inte ändra våra frukostvanor?" Jag har stadigt hållit fast vid mina morgonvanor och bara gjort några små justeringar då och då, dags att bli vild och galen och kasta sig ut i det okända?

Jag började med 2-3 limpmackor med ost och varm choklad som riktigt ung. Ja ända upp i gymnasieåldern körde jag med det och ofta serverat på sängen av mamma Karin. Riktigt bortklemad!
Andersson TST 3.0
Nu händer det grejer!

Sen som vuxen blev chokladen utbytt mot kaffe men inte förrän uppåt 40 kom första förändringen när jag la till en tallrik filmjölk och efter ytterligare 10-15 år blev det müsli på filen, det är hela min utveckling vad gäller frukosten. Sen kommer Margareta och tycker vi ska göra förändringar, det verkar skrämmande.

Inte ens när jag en gång ofta åt hotellfrukost på jobbresor så åt jag annorlunda, höll fast vid 2-3 ostmackor och kaffe, men där erkänner jag att numera tar jag för mig av allt när jag får tillfälle till en hotellfrukost. Extra allt.

Min nya frukoststil
Men hur ska man ändra en sån här perfekt frukostvana? Ägg möjligtvis, men knappast gröt, det har jag aldrig gillat. Rostat bröd är lite äventyrligt och lagom stor förändring och jag köpte en brödrost så sent som förra veckan. det får nog räcka med det.

Nu blir det spännande att se i slutet av sjuttitalet om jag har gjort några framsteg. om jag vågat göra några förändringar av mina morgonrutiner eller om jag tragglar på med min vanliga fil och mina ostmackor. En bekant äter alltid ägg och sill, amerikanska pannkakor är gott, kanske ägg och bacon, gärna frukt i någon form, eller jordgubbar och champagne...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar