måndag 16 februari 2015

Äntligen börjar Jordskott

Det var då det....
Nu är det bara en halvtimme kvar och vi Sala-bor har sett fram mot premiären.

Nåt så här stort har inte hänt Sala sen man spelade in Mästerdetektiven Blomkvist där 1953. Jag var 9 år den gången och på besök hos mormor i Sala minns jag att jag kollade lite på inspelningen. Det var stort, så stort att jag på ett kundbesök i Vänersborg en gång kom att prata om den där inspelningen med en kund vars fru var från Sala-trakten och hade minnen från inspelningen. Vi med Sala-anknytning kanske är lite väl svältfödda på kändisar i stan.

Så det var på tiden att Jordskott flyttade in på Silverhöjd. Inte för att jag själv såg skymten av inspelningen den här gången, men jag hörde många berättelser från andra. Torget var avstängt för inspelningar, den temporära polisstationen flyttade in bredvid bageriet etc.

Nu är det nu
Syster Gittan var lite imponerad en gång när teamet hämtade vatten hemma hos henne i Viksberg och satt i hennes kök och skickade filer till TV-huset i Stockholm, det tyckte hon var lite kul. Som att hon var delaktig i produktionen.

Och eftersom dom drog runt och letade skummisar i våra skogar så känner vi också oss delaktiga. En halvtimme kvar till start, nu trycker jag på Enter och bänkar mig i TV-fåtöljen!

Det händer grejer i Sala! Och hade pappa Sven fortfarande varit i farten hade det nog blivit mycket snack nu om Sala-ligan, han hade massor med historier om det en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar