fredag 27 februari 2015

Då blir det ett race i år igen!

Blogg100 logotype
Start 1:a mars
Lite styv i korken så säger jag att det hade inte spelat nån roll, det gör ingen skillnad för mig. Jag knackar ändå ner mina förvirrade iakttagelser och åsikter i stort sett dagligen. Den enda skillnaden är att nu blir det dagligen. Tom lite drygt tänker jag mig.

Idag är det dag nummer 57 under år 2015. Och när jag om några minuter trycker på Enter är det här blogginlägg nr 53 för i år. Nära nog daglig uppdatering av levnadsvisdom och framtidsplaner alltså. Till det kan jag lägga några inlägg på rockabeat.blogspot.se också. Vad är det här för nys då? Jo herr Fredrik Wass, kommunikatör i Sociala Medier-världen har tagit på sig uppgiften igen att hålla i bloggracet Blogg100 och jag anmälde mig direkt i morse. Fint för dom som behöver piska och morot och kul för mig också att känna nån form av gemenskap med kollegor, jag som troligen är ålderman i det här fina sällskapet.

Ett löfte i år är att jag ska läsa lite fler av mina kollegors inlägg och kommentera rätt friskt, mer än förra året. Och hoppas att ingen av mina kollegor läser det här, men min plan i år är att jag ska komma på topp 10-listan. Så kära läsare, jag vet att jag redan nu skriver för mycket trams, men nu drar jag ur korken! Det rör sig så mycket i huvet på en gammal gubbe som vill ut, så nu har jag ett legitimt skäl att skräpa ner på nätet.

Vi var 800 som anmälde oss förra året, blir vi 1000 i år? Eller har bloggeriet nått sitt maximum och börjar stagnera? Det har jag ingen känsla för alls, får väl se.

Andra målsättningar för den här omgången får väl bli att vara en förebild för bloggvärldens soffpotatisar så kan tänkas att jag nämner ordet motion lite oftare än förr. Dagsvers körde jag med förra omgången, men en veckovers till helgen kan få bli ett stående inslag. Och så lite information om rock'n'roll kan vara på sin plats. Det är bra att ha något stående att ta till när tiden och entusiasmen tryter. En lite Haiku är alltid på sin plats, och idag gör jag det så enkelt att jag stjäl en från Grönköpings Veckoblad:

                Februariljus 
           fönstren strimmiga av sol
           hög tid att putsa 

På söndag kör jag igång!               
   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar