söndag 8 februari 2015

Livet är en schlager

En enkel titel men med många bottnar. Jag ska inte ägna mig åt en djupanalys här även om det finns några seriösa infallsvinklar, nej bara konstatera att Jonas Gardell har lyckats igen, succemusikalen  på Cirkus var nästan fullsatt i går.

Selfie innan startskottet går
Vi hade bra biljetter, inga stolpar i vägen som man kan få på Cirkus. Parkerade bilen utanför Gröna Lund och så käkade vi på Lilla Hasselbacken som var mindre och enklare än jag trott och så var vi ovanligt tidigt på plats på Cirkus, nästan en timme innan "nedsläpp", precis som jag alltid vill ha det. Då slapp vi trängas vid garderoben, vi fick ett ståbord i baren en stund och hade tid att titta på folk, det var inga långa köer till toan etc. Och så tog vi i god tid plats i Cirkus lite slitna stolar.

Finalen i melodifestivalen ska börja
Sen var det en fartfylld show som är värd allt beröm den kan få, bra tryck hela tiden. Kanske tur för mina öron att vi satt en bit bak när det är sånt drag i musiken, och vi hade inga som skymde oss.

Efter showen vill man gärna vara kvar och ge stående ovationer men vi hade en bit att åka och satt så till att det var lätt att smita ut. Jag tror inte Helen Sjöholm, Jöback. Glans m.fl. märkte att vi stack så fort, vi halkade ut i natten, kryssade bland alla taxibilar, bet ihop i blåsten, startade bilen och bara minuter efter att föreställningen var över var vi på väg hemåt.

Visst är det lite dyrt med musikal, 770 per pers för biljetterna och maten och parkeringen på det, men det är fint att vi har så nära från Västerås till Stockholm. Lite charmlöst kanske att åka hem direkt efteråt, egentligen tycker jag nog bättre om en eftermiddagsföreställning och en natt på hotell och gärna ta tåget upp i.st.f. bil, det får bli nästa gång, det här var en kanonkväll!

Sen kunde det gått åt pipsvängen på motorvägen hem där vi körde på snöfria vägar men på några ställen plötsligt överraskades av kraftiga snövallar som blåst in över vägen. Två bilar hade kört av vägen och blev bärgade. Men lätt på foten tog vi oss helskinnade hem i februarinatten.      
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar