tisdag 3 februari 2015

Oh what a beautiful morning

Tisdag och fredag morgon är mina favoriter. Då är det gött å leva! 2-dagen är över!

Startklar efter en förstärkt frukost
Nu ska jag väl inte överdriva, så plågsam är inte 2-dagen, tvärtom ofta riktigt behaglig, men visst blir jag hungrig. Fruktfatet ligger så lockande med sina förföriska frukter. Så lockande kan dom bara vara på en 2-dag. Efter 10 veckor (cirkus) av slarv, 6:1 och 7:0, är vi inne i trallen nu. Vi har gått upp ett par kilo, både Margareta och jag, men nu är de nog ordning igen.

Det känns redan när jag i slow motion slår upp ögonen. Hungrig och magen känns tom men det är precis som man vill dra ut på det ett tag, det är sällan att vi har riktigt bråttom upp för att plocka fram frukosten.

Som grädde på moset de här morgnarna efter 2-dagen har det slumpat sig så att vi har cirkelträning på Actic på förmiddagarna just de dagarna. ATC, den extra tuffa träningen. Så vi behöver tom förstärkt frukost och ibland en extra frukt när vi kommer hem efter träningen också.

Kanske fredagsmorgonen är ännu ett strå vassare, då har man ju tre 5-dagar att glädjas åt, nu har jag ju bara två (tis & ons), men helt klart uppskattar jag mat mer nu med två 2-dagar i veckan.

Som idag när det är 5-dag och morgonen har varit så vacker och lovande. Lunchdags!          


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar