söndag 15 februari 2015

Prelaten går i graven

Vår pizzabagare är snart arbetslös
Jag gillar pizza och har många favoriter. Äter vi pizza för ofta? Kanske, varannan vecka blir det nog. Till vårt försvar kan jag säga att vi alltid delar på hämtpizzorna så i praktiken blir det bara en gång i månaden, det är väl OK.

Normalt hemma i stan handlar jag alltid hos Prelaten dit vi bara har 100 meter eller så. Men nu är det slut!




Extrapris!
Vi har visserligen haft lite synpunkter på dom ett tag, att pizzorna där är lite dåligt gräddade har vi tyckt och en gång beskyllde jag dom HELT OGRUNDAT för att sprida magsjuka, men det har sen forntiden varit en populär pizzeria i Västerås med trevlig stämning. Under Power Meet är Prelaten ett av de allra mest populära matställena längs cruisingen, men nu är det alltså slut.


Viking Kebab
Att Prelaten var hotat av nya byggplaner visste jag och jag har för mig att jag för en tid sen skrev en rad om det här i sjuttitalet också, men man skjuter sånt där fram för sig. Det blir nog inte förrn jag börjar nästa blogg, Mitt Ljuva Åttital har jag tänkt. Så fel jag hade.  

Fredag eftermiddag och jag skulle fixa maten. Vi tar en pizza! sa jag, och travade iväg ner till Prelaten, som så många gånger förr, Och möts av en skylt på entrédörrn: Nu stänger vi!

Som tur var var det fortfarande öppet, men idag söndag 15 februari stänger dom definitivt. Extrapris på pizzorna nu de sista dagarna var ju fint men lite lessamt var det. Min sista pizza från Prelaten fick bli en Viking Kebab med blandad sås för 50 kronor. Fortfarande lite dåligt gräddad kanske men jag åt den med andakt och tackade mitt nu nedlagda näringställe med en vacker tanke och några väl valda ord.    


                     

2 kommentarer: