tisdag 10 februari 2015

Svårt att vara effektiv under stress

Fullsatt! I princip...
Jag var rätt säker på att allt skulle gå bra på fredag. Jag hade lärt mig alla tre sångerna riktigt bra utantill, tom den där extraversen i Les Miserables-låten som man kastade in bara några veckor innan vi ska uppträda nu på fredag.

Jag har memorerat texterna lite när som helst under dan; jag har suttit i tandläkarstolen och i tanken sjungit "Singin' in the rain", när jag gått till affärn har jag marscherat till "Do you hear the people sing" och "Herodes sång" har jag dragit tyst i TV-soffan under Rapport utan att med en min avslöja vad som rör sig uppe på hatthyllan. Allt har gått bra bara det att jag märkt att när jag blir lite stressad så kan jag missa några ord, men i en kör är det inte så himla viktigt bara man inte helt kör i diket så jag har varit lugn. Tills igår.

För nu blev det tufft. Fröken dansläraren hade kommit på att det vore nog bra om vi rörde på oss lite mer i en av låtarna. Fyra refränger sjunger vi, var och en med lite olika text. Svårt nog men nu ska vi plussa på med olika rörelser också, olika i alla fyra refrängerna. Och relativt unisont....

Men jag är positiv och skulle gärna gjort ännu mer, men det är bara det att det blir tufft att klara det här tills på fredag.

Kvinnor brukar lite halvstöddigt säga att karlar klarar bara en sak i taget. Ja, nåt med simultankapacitet har man ju hört att kvinnor ska vara bättre på än män, så jag får väl skylla på det om jag drar ner på kvaliteten på fredag.

Ska jag vifta rätt med armarna eller ska jag sjunga rätt? Jag har några träningskvällar på mig och idag var det 2-dag, kanske därför jag känner mig lite snurrig i kväll.

Och förresten är det nog mörkt i salongen!                              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar