onsdag 4 mars 2015

Badkarsavloppet rensat!

Stora nyheter som måste dokumenteras i min sjuttitalsblogg.

Jag har bekanta i min ålder som har som största intresse att bygga om hemma. Byta kök, tapetsera om och byta tapeter en gång till och snart nog en gång till. Slå ut en vägg åt ett håll och samtidigt bygga igen hålet från förra ombyggnaden. Nytt kakel i badrummet. Det är väl OK, men sån är inte jag. Delvis därför vi hamnade i lägenhet redan när jag nätt och jämnt hunnit fylla 50!

Men nu har vi i alla fall börjat diskutera lite förändringar i badrummet hemma och efter en kort diskussion i går kväll enades vi om att det åtminstone var dags att rensa badkarsavloppet. Det ligger tveklöst på mig och en av de få underhållsuppgifterna som jag av någon anledning gillar, rensa avlopp alltså. Perverst?

Nej, en sån dragning till det har jag inte, men jag har aldrig haft något emot det, det går snabbt och ger bra resultat. Tom när Elisabeth o Andreas bytte bostad i julas tog jag på mig att rensa deras avlopp innan dom flyttade. Men det var länge sen jag fixade vårt eget badkarsavlopp! Nästan så det luktat lite illa från badkarsavloppet.

Idag bokade jag av spinningpasset och tog fram verktygslådan i stället, och nog var det på tiden, Tar någon timme om man är noggrann, det här måste jag göra regelbundet nu. Och en av anledningarna att det var länge sen jag gjorde rent där är att jag har haft så svårt med badkarsfronten tills idag!

Lätt att ta bort men när vi ska ha dit den har vi stått där både Margareta och jag och svurit i kapp både på fronten, varandra och oss själva och fått fronten på plats lite nästan provisoriskt. Tills idag när jag efter att vi bott i lägenheten över 10 år äntligen kom på knepet!

Jag har också hört om dom som gör rent bilen med tandborste (jag har namnen på två olika BMW-ägare så det kanske är vanligt bland såna) men jag kan i alla fall skryta med att vårt badkarsavlopp är rengjort med tandborste! Det tipset bjuder jag på alldeles gratis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar