tisdag 31 mars 2015

Dagens rapport

Tisdag morgon: Det blir alltså korta påskrapporter den här veckan utan så mycket eftertanke.

I dagens tidning läser jag ett stort reportage om tiggarna som blir allt fler i Sverige och i Västerås också. Bor i gamla skruttiga bilar, när kommer första lägret? Och vad gör man då? Problemet är störst för tiggarna själva som råkat fötts i länder som inte ger dom något stöd, men är ett problem här också. "Gott om frågor, ont om bra svar" lyder en rubrik.

Min Facebook-genomgång i går för några kamrater var kul, lite sugen blir man att ta tag i det här igen, kurser för äldre alltså. Men det är jobbigt, egentligen skulle jag behöva sitta med en och en i timmar, men det kan man ju inte ta på sig. Och några kamrater utan dator, inte dom på FB-genomgången förstås, ville igår ha hjälp att bränna musik på CD, men där sa jag stopp! Där får man ta hjälp av sina egna, och har man inga egna får man allt bli utan. Att säga "Nej" är annars rätt svårt.

Till helger ska man göra lite snyggt på gravarna, det får förstås bli några påskliljor, det åker vi och fixar nu direkt efter dagens motionspass. Salagraven blir fin på torsdag.

I Aftonbladet läser jag att Spotify utmanas, Tdal är bättre för artisterna står det. Och McDonalds ska ändra menyn. Inte så viktiga nyheter, då är efterdyningarna av flygkraschen i Alperna mer intressanta, självmordsstörtningen med 150 döda.

Att bensinpriset kanske ökar med 50 öre per liter är inte heller så dramatiskt mer än för högljudda män i 30-50-årsåldern verkar det som. Deras ekonomi vekar vara på väg att knäckas. Då var det mer intressant med inlägget i dagens Vlt om oss pensionärer som ligger kvar på 2009 års ekonomi, vi fick inte ut så mycket av alliansens prioriteringar, men det var ju ingen nyhet för den som av och till läser mina bloggar.            

Tack för idag - nu väntar Actic och ett tufft träningspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar