måndag 2 mars 2015

Epost-djungeln

Det var fint en gång i tiden med telefonkatalogen. Det var lätt att få tag på telefonnumret till sina bekanta åtminstone om man visste ungefär var dom bodde. Ja, det går väl hyfsat fortfarande även om fasta telefoner försvinner, men jag saknar ofta en katalog med epostadresser.

I begynnelsen försökte Telia med en Epost-katalog minns jag men det blev ingen succé. En katalog med enbart Telia-adresser var rätt värdelös.

Då är ju Facebook suveränt, tänk om alla hade det goda omdömet att vara med där! Och komplettera sitt konto med en bild, då vore det lätt att komma i kontakt med vem man vill.

Men det vill ju inte alla förstås.

Så jag får fortsättas att leta. Det här var en tröstlös morgonfundering när jag vet att en kille jag känner har svaret på en fråga jag har. Ratsit, Eniro Hitta.se - jag letar och letar.

Ålder - ungefär, bostad - bara Västerås och ett väldigt vanligt namn.....  

Det här löser dom i Internet version 2  

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar