tisdag 24 mars 2015

Ode till den besvärliga skrivklådan


Den åtråvärda dekalen är designad av
generalen Fredrik Wass 
Det finns så mycket att skriva om, men ibland borde jag väl hejda mig. Nåja, man behöver ju inte läsa mer än man själv vill och "reglerna" för Blogg 100 säger ett inlägg om dan och efter gårdagens tre ska jag väl hålla mig till reglerna ett tag.

Skrivklådan var svår i går
dags för bättring nu och bot
men när vintern går mot vår
kör min autopilot

"En om dan" sa Fredrik Wass
"sju i veckan räcker gott"
Fredde - känner mig så kass
skrivklåda har blitt min lott

Kan det finnas medicin?
Piller? Salva? Eller båda?
Promenera, ett glas vin?
Nåt må bota denna klåda

Nu är tredjedelen klar
Skönt sen när jag gått i mål
Framtiden är uppenbar
Bloggen ner i närmsta hål

Skotta över, ställ en sten
sen med lämplig text därpå
"Stängd! Vi granskat kvaliten!
Hamna under marknivå"

Klådan då, kan den ta slut
utan blogg? kan man ju undra
nej jag provat det förut
rena PM är Blogg 100

Bara ett förtydligande:
Helt i onödan för alla mina läsare förstod förstås att med PM avses Perpetuum Mobile.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar