fredag 13 mars 2015

Oh, vilken vecka

Äntligen fredag. Väckarklockan, morgontrafik, föreläsningar och arbetspass och lunchsamtal hela veckan lång.

Fredagen blev ledig, men det blir väl inte så mycket gjort i arbetslivet heller nu för tiden på fredagarna vad jag har hört. Casual Friday, kör man med det fortfarande. Med Roliga Timmen?

Gratis kursavgift och gratis lunch! Men det finns ju inga fria luncher, nån måste betala, så det är fint att vara med i  är en stor organisation, PRO i mitt fall. Det är visst landstingspengar inblandade också, tackar. Men en hård vecka var det. Kryddad med eget datakrångel hemma på kvällarna, ffg hamnade min dator på verkstan, så nu måste jag krusa för Margareta, hennes bärbara går bra!

Vad har vi lärt oss då? På en skrivarkurs skriver man, gärna på en dator som fungerar, men det viktigaste är ju VAD man skriver och jag får nog erkänna att jag nu nått min inkompetensnivå. "Mina torftiga små skrivförsök passar inte i miljön" för att travestera Ulf Peder Ulrog i hans sång från 1945 om en Smutsig liten bakgård... Och som Tjuren Ferdinand trivs jag bättre här i Mitt Ljuva Sjuttital.

Den oplanerade lediga fredagen innebar att jag kom inte med på fredagsträningen på Actic - sjätte reserv! Då får det bli en morgonrunda med jogging i stället. Där trivs jag också bra.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar