torsdag 12 mars 2015

Så var det det där med motion igen. Ska visst vara bra för äldre sa dom på nyheterna....

Redan är Level 29 avklarad
En kort bloggfundering får det bli i dag också. Jag får nog bättre med tid nästa vecka:

Men den sensationella nyheten idag i Rapport att motion var nyttigt måste jag ta upp. Nyhetstorka kan det väl inte vara?  Eller...? Tja det är väl bra att dom tar upp det ofta och nu var det igen en av toppnyheterna att motion är nyttigt för äldre! Sensationellt!

Om det nu var något nytt dom kom med så var det möjligen det där att problemlösning också är bra,  men vem hade trott nåt annat där också. Korsord, Sudoku, frågesport och sånt är bra för hjärnan. Inte förvånande det heller, och alldeles som att jag kände på mig det för igår laddade jag ner en spelapp, jag som spelar så lite på datorn och mobilen.

Den här appen var enkel och lurig och gratis. Tre små bollar ska flyttas till ett särskilt läge, det här spelet kommer jag använda så snart hjärnan behöver lite motion.

Många av mina vänner, och jag också ibland, bruka dissa spel på mobilen och datorn, men det är ju lite löjligt, vi har väl t.ex. alla lagt en patiens nån gång, det här är ju inte annorlunda det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar