torsdag 12 mars 2015

Skriv varje dag

10 minuter om dan bör man skriva lite tycker vår föreläsare på skrivarkursen i Surahammar. Det tycker jag också och börjar dagen med att skiva en stund. På surfplattan idag framför TV:n och morgon nyheterna. (den här särskrivningen fixade ord programmet!)

Kanske ger  det bättre resultat om man går ner i varv, sätter sig på kammarn och skriver några tankar för sig själv bara. I lugn och ro och låter hjärnan stimuleras. Kanske en dikt för byrålådan.

Vad får det här för effekt? Min variant. 30 minuter vid tangentbordet? Och i stället för byrålådan trycka ut det på internet för Kreti och pleti att läsa? Min tanke har alltid varit att det borde vara nyttigt för oss som har passerat konfirmationsåldern men vad vet jag?

Men så fick det bli idag, 10 minuter och ett bidrag till att sprida en bra tanke. Skriv en rad varje dag! Gärna en dikt.

Det blir sol och fint i dag
Vinterns grus av blåsten dammar
VIK blev inte vårens lag
Nu drar jag till Surahammar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar