lördag 28 mars 2015

Spin of hope och Earth Hour

Dom här två händelserna sammanträffar alltid, sista lördagen i mars. Uppe tidigt idag för ett kort inlägg här i sjuttitalet innan jag ska iväg till första anhalten, Actic på Kristiansborg. Mitt pass börjar kl 9.00.  

Här kommer det att svettas idag!
Spin of hope är en utmaning där spinning-entusiaster samlas i lag, 12 i varje lag, och trampar på sina spinningcyklar i 12 timmar. Som en stafett med en timme per deltagare. Det betalar vi 125 kr/pers för som en gåva till Barncancerfonden. Actic har 28 lag anmälda så dom har fått låna dit några extra cyklar. Vi seniorer ställer upp med tre lag och hjälper till rätt bra för att få ihop pengar till Barncancerfonden, och så har vi ju haft rätt mycket att prata om senaste veckorna inför den här dagen och själva tramperiet idag kommer också att bli skoj.

Många företag har skänkt en massa priser också som lottas ut under dagen till oss som trampar, och med min tur kanske jag kan se fram mot en vattenflaska, ett svettband eller nåt sånt.

Så till kvällen är det Earth Hour  där vår rockkör Rock Everybody ska rappa! till en häftig rappvideo hur nu det ska gå. Och sen ska vi sjunga ett par normala låtar och det kommer säkert att gå bättre. Mest spänd är jag om man verkligen kommer att visa körens bildspel på storbildsskärm som det är planerat. Bra musik, men bilderna är lite amatörmässigt hopsatta (av mig). Jag hoppas visserligen att dom visar filmen, men gör dom det inte så blir jag inte alltför besviken.

Men vilken förmån att som pensionär få vara med i aktuella arrangemang i stan, alltför många äldre sitter bara ensamma hemma och gör ingenting. Tror jag. Eller sitter ensamma på puben som jag gjorde igår och känner sig ensamma. För mig var det rätt skönt att få gå ut ensam för en gångs skull, man behöver det bland, men det satt några figurer där på puben som såg ut att ha riktigt tråkigt, kanske sitter ensamma där lite väl ofta.

För mig får det gärna komma fler sån här helger där jag får göra en insats.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar