söndag 1 mars 2015

Sportsöndag!

Lite kämpigt var det. Som tur var grundade jag med en liten joggingrunda runt Rocklunda på förmiddan innan jag tog plats i favoritfåtöljen. Sen blev jag sittande där för en dramatisk sportsöndag.

Suverän fåtölj för sport på TV
Jag har avsiktligt sagt upp alla sportkanaler jag haft tidigare, nu har jag inte ens Eurosport, för jag tycker inte om att bli sittande hela dagar framför TV:n. Men jag har svårt att låta bli och då är det enklast om man inte har så många sportkanaler, men skid-VM har ju sänts i Svt så då har jag förstås tittat.

Damernas 3-mil igår och så herrarnas 5-mil idag. Spännande och det såg Margareta också och vi passade in matpauser på lämpligt sätt så att vi inte skulle missa för mycket. Och efter skidorna började bandyn direkt. VSK mot Villa Lidköping i semifinal nummer 2. Riktigt spännande första halvleken och en bit in i andra halvlek innan VSK rann ifrån. Så spännande att jag inte märkte att Margareta la av och tog en eftermiddagslur i andra halvlek.

Nu är skid-VM över, alpint följer jag inte så noga och några fotbollskanaler har jag alltså inte så det blir inte så mycket fotboll. Ishockeyfinalerna i Allsvenskan skulle vara spännande att se när VIK spelar om en plats i SHL. Hinner jag med att boka biljett borde jag gå och titta på onsdag kväll.

VIK på väg mot SHL och VSK på väg mot bandyfinal. Västerås lever upp!

     

                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar