måndag 16 mars 2015

Stenskott - ett vårtecken?

Det small till på vindrutan på vägen hem från stugan igår. Är det bara inbillning eller är det inte så att det händer oftare nu än förr att man får stenskott?

Som tur är kostar det inte så mycket, 200 kronor, och bilen som sköt själva stenskottet fick sig allt en saftig svordomsramsa i baken, precis som om han (?) gjorde det med flit. Jag hann inte se vilken bil det var men jag utgår från att det var en Audi av de dyrare modellerna och sprillans ny, körd av en stöddig högborgerlig direktörstyp med alltför hög lön, säkert en stockholmare. Det känns bättre om man får ta i lite grann.

Som tur var fick jag tid redan idag att täppa igen skadan, hoppas bara att dom inte tycker sprickan blev för stor! Jag bytte vindrutan helt härom året och då gick självrisken på 1500 har jag för mig.

Det är väl störst risk så här på våren innan småstenen hunnit regna bort, och det är tur att glasen är bättre nu än förr då hela vindrutan föll samman av ett stenskott, men det vore ännu bättre om en liten sten inte gjorde något märke alls, finns det såna vindrutor?    

1 kommentar:

  1. Fick också ett stenskott i veckan, tror det var en audi, möjligen en motorstark BMW... / AW

    SvaraRadera