onsdag 11 mars 2015

Svennis gör det varje dag

Ja, han har gjort det med mig också. Det var dagens förvirrade tanke som jag tänkte i morronduschen.

Han duschar säkert också dagligen, liksom jag, men det var inte det jag tänkte på. En intressant vana för honom är att han varje dag handhälsar på sina spelare i de lag han tränar. Varje dag och han handhälsar säkert på lagets funktionärer också.

Materialförvaltaren, andre och tredjetränaren. Vaktmästaren. Det är säkert en genomtänkt tanke med den vanan.

Jag tar också gärna i  hand och fick tillfälle att hälsa på Svennis en gång när vårt gäng fick besöka honom och en träning på Leicesters träningscamp. "Örjan" sa jag, och undrar fortfarande om det gjorde det nåt intryck på Svennis?

En björnkram hade inte passat, ett handslag satt bättre oss karlar emellan. Men varje dag? Däremot om jag inte sett en bekant på länge och missar det där handslaget känns det som nåt som man missat, mötet har alldeles liksom inte börjat, som vi inte träffats än om man inte tagit i hand.

Nu jobbar Svennis i Kina, och helt säkert har han introducerat den där vanan där också. Kulturkrock när han så demonstrativt vill se individen i kollektivet?

Det var den här dagens korta fundering. Det tar vi i hand på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar