torsdag 26 mars 2015

Throwback Thursday

För en gångs skull en TBT på en rätt dag, en torsdag. Men jag struntar i gamla blogginlägg den här gången, jag bläddrar i dokumentet "Mina  Minnesbilder".

Oförstörd.
Hur mycket visste man här?
Jag ska få besök idag, två killar från "Osynliga Teatern" hälsar på och ska göra en intervju! Livskraft här i länet har nu ett projekt att samla in berättelser från länet från olika människors liv. Inte för att jag kan ha så mycket spännande att komma med, men det är klart att jag sa "Ja" till grabbarna att dom fick komma. Dom ska visst spela in samtalet också, det är ju fint. Min sammetslena röst och min intelligenta levnadsvisdom får dom gärna spela in och spara i lämpliga arkiv så har framtiden nåt att förundras över. Men vad kan jag ha att berätta? För att komma i stämning läste jag alltså på i mitt dokument vad som hänt mig från liten oskyldig parvel till en stor drummel.

Det där minnesbildsdokumentet är jag rätt stolt över. Det tog bra många månader att få ihop, och när jag läser det nu ser jag att jag borde lagt ner några månader till för att få språket att låta bättre, men så är det väl med allting, man blir aldrig nöjd.

Västmanlands Länsteater - Västmanlands Länsmuseum - Osynliga Teatern - P4 Västmanland i projektet Livskraft, klart man vill vara med. Snart kommer grabbarna, nu läser jag på ur dokumentet, hoppas jag kan svara på frågorna dom kommer med!

"Ett Länsmuseum vet allt om husen, men det är intressant med dom som bor i husen också"  säger vår teaterchef Kajsa Giertz i en intervju i radion idag. Jag får ljuga ihop en riktig rövarhistoria så hon blir nöjd!

Om jag ändå skulle drista mig till en Throwback från bloggen så kan jag nämna att mitt allra första blogginlägg gjordes just en torsdag, 4 september 2008, men innehållet var inte mycket att nämna mer än att konstatera att jag var rätt tidigt ute med bloggeriet, Och redan 9/9 kunde jag lägga in min första bild, ett bokomslag, och den boktiteln var väl fin!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar