tisdag 3 mars 2015

Tidigt eller sent?

Brevet kom i dag. Det var inte oväntat, men det kom så sent så nu hade jag ställt in mig på att skrivarkursen var inställd.

Hur ska jag nu hinna andas? När ska den tiden randas? Start redan på måndag så nu får jag börja boka av alla pass på Actic och vässa pennan inför övningarna i Surahammar nästa vecka och hur ska jag klara #blogg100?

Det blir både kul och intressant, men jag blir ingen mönsterelev. Jag passar nog bäst på kammarn för mig själv.

Om det här var en lite väl sen kallelse så var några av mina vänner lite väl tidiga igår, lite  väl heta på gröten. Bildspelet jag mixtrat med någon vecka hade visserligen börjat ta form, men var alls inte färdigt för den lite kaotiska demonstrationen. Det hade varit bättre att tåla sig en vecka.

Ebbe sköter städningen
Tidigt eller sent, vad är annars bäst?  Tidigt helt klart, 10 gånger av 10. Men bildspelet väntar jag några dar med innan jag publicerar det här på bloggen, på Facebook och på Youtube.

Amatörmässigt men fin musik utlovas! 

Till sist: barnvakt åt Ebbe för första gången idag, det var kul och antagligen rätt lagom i tid. Det gick bra och var säkert inte för tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar