måndag 30 mars 2015

Tuff vecka väntar!

Stressen kändes direkt när jag vaknade, precis som i gamla tider. Hur ska jag hinna? Ja, nu finns det viktigare saker än det här bloggeriet, så det får räcka med en liten kort daglig notis den här veckan och över påskhelgen.

Idag är det alltså måndag morgon: Körträning som vanligt och så ska jag ha ett gäng nån timme för lite Facebook-information. Jag hade tre gamla kursdokumentationer kvar från min sista kurs i Sociala Medier för seniorer, dom kommer bra till hands idag för jag tar nog i alla fall inte upp dom där kurserna igen. Och FB ändras så mycket från år till år så det är mycket som redan är gammalt

Yngre skrattar lätt åt äldre som stressar upp sig redan på måndan och sen hela veckan om dom har en tid att passa på fredan men så långt har jag inte kommit, men nog krävs det planering. Kanske tur att det planerade besöket på Friends och matchen mot Iran inte blev av.

Nu har protesterna mot matchen och Iran satt fart, helt berättigade protester, men det som är bra är att nu diskuteras Iran ett tag. Det känns som Iran kommit i skuggan ett tag när det i regionen varit mycket fokus på t.ex. IS, Iran, Syrien och nu Jemen. Det finns mycket att säga om Iran också.

Själva matchen i morgon hade jag gärna sett på plats och den kan nog Sverige få svårt att vinna, det finns inga blåbärsnationer längre. Ett taggat Iran mot ett "dagen efter"-Sverige kanske?

Annars har morgonen varit lite dyster när jag läst om VIK:s debacle i kvalet till SHL, det gick inte i år heller, hinner VIK upp i SHL under mitt sjuttital? Bilderna från överfallet André Devaux gjorde i förra matchen visades idag, hur Röglespelaren kommer ångande och bakifrån hugger ner VIK-spelaren med ett slag på benen och ett i huvudet. Bakifrån! Innan matchen!  Borde bli allmänt åtal och vad säger man om SD-nämndemän som skriver hatinlägg om invandrare på rasistiska siter. Jaja, och veckan har knappt börjat.

Nu packar jag väskan för en stunds körsång! Och, som vi sjöng på torget i lördags:

"Om det finns lite stolthet kvar finns det också hopp om bättring!"                                                


             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar