söndag 29 mars 2015

Virtual Reality

Jag var ensam hemma i fredags och vad gör jag då? Sitter framför datorn och lyssnar på föredrag! Boring skulle väl ungdomarna säga och jag förstår vad Margareta tycker jag borde gjort! Jag skulle väl åtminstone tagit en joggingrunda, men jag var så tagen av ett pass på gymmet så jag orkade inte köra två motionspass samma dag. Jag letade föredrag på internet i stället.


Det finns ju så otroligt mycket spännande att lyssna på på internet. Det jag lyssnade på i fredags var mest några föredrag av några Facebook-gurus som handlade om VR, Virtual Reality. Min engelska är inte så bra att jag förstår allt, men tillräckligt mycket så att jag förstår att det det är finfina grejer! "Jo jag menar det" som man sa i gamla pilsnerfilmer.

Det som föredraget började med var också intressant, man pratade om Aquila. Drönaren som är stor som en Boeing 737 men väger som en vanlig bil hade testats för första gången i torsdags i Storbritannien. Den ska kunna flyga i tre månader i sträck och ge billig internet till de fem miljarder som saknar internet. Det är sånt jag ägnar en eftermiddag åt när jag är solokvist, Boring? Tja, men det är sånt jag tycker är spännande.

Det värsta att det finns ju så många föredrag man skulle vilja lyssna på och så många ställen att leta på. "Ted" är bra med alldeles för mycket intressant att lyssna på och det är svårt att välja och i ärlighetens namn är det rätt lite som fastnar i min lilla hjärna.

Den här regniga söndan blir det väl innejobb med hushållssysslor, viktigt det också. Tvättstugan på eftermiddan t.ex. och så kan jag konstatera att rockkören Rock Everybody gjorde stor succe på torget i Västerås i går kväll. "Mitt" bildspel i 4:3 visades på storbildskärm i 16:9, det måste åtgärdas. Och så var det fel version som visades, det är svårt att ge rätt information. Strunt samma, det var inte så många som märkte det, kanske bara jag.                
                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar