onsdag 22 april 2015

Dagens Dubbel - snackis nummer 2

Den andra snackisen de senaste veckorna här i Västerås finns det inga motsättningar om, vem gillar inte grodor!

Groddammen
Fridlysta små krabater som invaderar dammarna på Djäkneberget varje vår och vi har tom stängt av vägar där och byggt om för att dom ska må bra. Dom fanns säkert där på min tid också fast jag inte visste om dom då, men häromdan skulle jag så se om jag fick syn på någon. Jag har ju hört hur vattnet kokar av grodor, men det gjorde det inte när jag var där.

Rom fanns det gott om. Runt hela dammaen. 
Kanske dom är mer aktiva på kvällen eller tidigt på morgonen för först såg jag inte röken av något enda liv, men dom hade i alla fall lämnat spår efter sig, massor av rom glittrade i solskenet.

Men så till sist såg jag i alla fall två krabater, men innan jag fick upp kameran dök dom under vattnet, och fast jag väntade både länge och väl låg dom kvar där under vattnet och tryckte.
Hur länge kan en groda hålla andan?

Så jag får ta en ny grodexkursion till Djäkneberget så kanske jag kan få lite roligare bilder.

Hänt under dagen i fallet om det blå tältet. Kommunen verkar stå på sig och kommer att be herr torghandlare byta ut sitt tält.Ja, han visste ju vad som gällde men nu får nog Vlt trycka en extrabilaga med insändare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar