lördag 25 april 2015

Västeråsare fick träffa Svennis

Jag hittade ett gammalt tidningsurklipp när jag rensade i lådorna igår. Värt ett omnämnande som ett Throwback från mitt också rätt så ljuva sextital! Ur Minnenas Arkiv en utflykt till Leicester april 2011.  Och en uppgift för läsarna att lösa.  




Svennis berättar
Ja, för precis fyra år sen gjorde vi spinninggubbar o gummor från Actic en fotbollsresa till Leicester och fick träffa Sven-Göran Eriksson där han då var stor pamp. Leicester slog Burnley med 4-0 och var på väg mot Premier League men misslyckades sen att ta sig upp. Svennis hamnade i kylan men oss tog han emot med sin vanliga ödmjukhet och ägnade några timmar åt oss med berättelser och guidning under en träning med laget.

Innan resan skaldade jag den här dikten, den får gå i repris även om den inte är riktigt aktuell idag. Observera det där ordet i femte versen, det är jag stolt över att jag fick in så passande. I vilken välkänd sång har du hört det ordet? Nåt att fundera över! Korrekta svar ska få ett hedersomnämnande här i mitt sjuttiotal.

Här är dikten jag läste för resesällskapet innan match på Walkers Stadium.

Ulrika är coachen, vi tränar hos Actic
Vareviga onsdag så spinner vi loss
Hon hojtar och härjar: Ni spinner fantastiskt!
Då ökar vi tempot, vi tror’na förstås

Uppför en backe med bitande motvind
Seniorer och panschis, det kan man knappt tro       
Och svetten den rinner man blir nästan fartblind
Seniorspinningpass – backens topp dagens clou

Vi pustar en stund sen med kaffe och macka
Vi surrar om hur dagens träning har gått
Lite bastu på det, man ber att få tacka
En kanonstart på onsdagen har vi allt fått

Och på fredag så far hela gänget till Leicester
det blir fotboll i England hos Svennis och Grip
Vi gubbar får oss en spinningsemester
och skoj ska vi ha, det är vår grundprincip

Spännande match - Burnley ska sänkas
massor med folk ska vi trängas me’  
huliganer, supportrar och någon kan tänkas   
municipalsamhälls-jeunesse-doréetore  

På onsdag sitter vi åter och spinner
På cykeln hos Actic på Kristiansborg  
Hoppas nu bara att grabbarna vinner
The Foxes in Leicester:  Don’t give us no sorg.                   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar