fredag 10 juli 2015

Färgstarkt

Helt Ok färg.

  
Vårt nya grannhus väcker uppmärksamhet. En stor snackis idag i Västeråsgruppen på Facebook. Fräckt och fräsigt eller vedervärdigt?

Åsikterna går isär rätt rejält och visst hajade jag till häromdan när jag först fick se huset, vad ska man tycka. Eftersom de flesta är negativa så var det lätt att välja sida, det här blir fint!

Det blir ett hus till alldeles bredvid. men det blir lite mer blekrosa och säkert mer normalt, det här gula huset blir rätt fräckt. Det är bättre med starka färger än bara grått och svart.

Snygg flagga. Allt mer accepterad. 
Färg på bilar, färg på mobiler, färggranna kläder, jag gillar sånt. Jag köpte mig ett par nya. röda brallor på Dressmann häromdan som jag inte hunnit använda än men blir snygga med en matchande skjorta i snygg färg. Eller är det kanske för utmanande här i Mitt Sjuttital? Grått och brunt kanske passar bättre.

Den mörkgrå kostymen sliter jag inte så mycket på och går väl mest i jeansblått och lite tråkiga T-shirts, men nog känns det bra ibland med lite mera färg. Borde köra med det lite mer.  

Men visst finns det gränser. Jag törs inte ha vilka färger som helst på mig hur som helst och när ett hus i vårt villaområde en gång målades lila tyckte jag det var inte bara färgstarkt, det var allt bra magstarkt också. På svenskt manér lite lagom utmanande alltså är väl det jag gillar.

Favoritfärg? Rött eller blått förstås med ett litet försprång för rött tror jag. Men gult går bra det också åtminstone på grannhuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar