torsdag 13 augusti 2015

Än hänger gubben med

Den där textraden slog mig i morse och den får gärna vara dagens rubrik i min egotrippade roadmovie i mitt sjuttital som nu har nått till sjuttiett på det sjuttiandra.

Bildresultat för än sjunger gubbenVad var det för text? Jo, när jag letade på nätet så hittade jag Povel Ramel som hade ett jubileum tidigt i hans karriär som som artist. 14-årsjubileum 1956  firade han visst.

Jag har ju kommit lite längre och texten passar väl mig bättre när jag den senaste veckan nästan börjar få till ett löpsteg igen! Efter en lång svacka börjar det gå lätt igen och nu är jag tillbaka där det började med korta men regelbundna träningspass.

För snart tjugo år sen tog jag ofta en kort löprunda redan innan frukost. Nu är jag där igen, när man gnuggat sömnen ur ögonen och tagit ett par glas vatten så på med joggingskorna och ta en runda, "typ kort". Det blir bara skogsvägen bort till mossen än så länge, sen hämtar jag tidningen i postlådan på väg hem och sen är man mogen för en rejäl frukost.

Sånt här är så lättillgängligt i stugan, men tänk om man kunde hålla den här stilen hemma i stan också. Cityringen är 4 kilometer, perfekt morronvända innan frukost. Alla frågar när jag ska springa nästa mara, så det här är väl mitt öde.

Säger som Povel : "Vik åt mig en plats uti skrubben, i hundraårsklubben"

Upp tidigt i morgon igen för en kortvända till mossen och ett dopp i ån. Än hänger gubben med!                    
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar