torsdag 20 augusti 2015

Det är för mycket bra program på TV

Jag som gammalmodigt håller på tablå-TV kunde tacksamt notera två bra program i kväll. Jag blev sittande vid TV:n hela kvällen.

Vi ser väl egentligen för mycket på nyheter, man glömmer rätt fort vad man sett, men det är ett större problem att ungdomar ser allt mindre på nyheter, vad får dom för världsbild? Eller är det bara vi gamla stofiler som oroar oss i onödan? Men efter traditionsenligt Rapport blev vi sittande ikväll:

Landgång är tillbaka den 20 augusti."Landgång med Anne Lundberg" hade i sitt första program för hösten hamnat i Rwanda med "Clowner utan gränser" 20 år efter folkmordet där. Extra kul för det var stöd till just den organisationen jag satsade på när jag skänkte julklappspengar i år. Just så som dom sa i programmet tänkte jag när jag valde organisation att mat för dagen och medicin må vara det viktigaste för barn i nöd, men att få skratta och ha roligt hjälper barnen att ta sig vidare. Ett riktigt fint program och barn är precis lika överallt, behöver skratta och de vuxna behöver också skratta. Och nu är jag väl fast på torsdagskvällarna med Anne Lundberg.

Kvartersdoktorn lämnar stan och blir vaxspolardoktor i Mariefred. SVT
Kvartersdoktorn i en annorlunda miljö
Så när det programmet var slut blev det ett till intressant program "Det är inte så dumt att bli gammal". Vi tablå-TV-tittare har sett Magnus Eriksson tidigare som en fantastisk doktor i "Kvartersdoktorn" men nu gick han i pension, och vad skulle han göra nu? Det här kommer också att bli intressanta program att följa. "Livet börjar vid hundra" heter nästa avsnitt med Dagny, hon som bloggar och har hunnit bli 103 år nu. Hör lite dåligt, vem gör inte det, men skriver med en frisk självironi och fick som en fin övergång till sitt program nästa vecka dansa lite vals med kvartersdoktorn. Och det är inte så farligt att bli gammal, men det är lite att tänka på.

Det programmet kommer jag inte att missa så det blir väl en helkväll vid TV:n nästa torsdag också för en inbiten tablå-TV-tittare.

Och 27 september börjar tredje året med Bron ser jag, det är för mycket bra program på TV!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar