söndag 16 augusti 2015

Söndagsmöte i rimstugan

Så här uppe i sjuttitalet är det inte alltid som man tänker så klara tankar. Det snurrar, man muttrar och går och pratar för sig själv. Vi har vår bastu alias tänkarstuga där jag drar mig undan och funderar över livet. Välkommen att ta del av hur det kan låta i huv'et på en gammal, lätt förvirrad gubbe i sin tänkarstuga/bastu som idag dessutom fick tjänstgöra som rimstuga:


I våran tänkarstuga
far alla tankar runt
nån tanke kan få duga
Lennakatten Almunge - Uppsala
men mest så är det strunt

På kräftkalaset i går kväll
hos HG och hans Eva
sågs Kerstin, Gittan åsså Kjell
bland kräftstjärtarna treva

Barnbarnen är aldrig still
far runt i hela världen
till Japan, Tyskland, Härnösand
och Lennakatt till Uppsala
 (orimmad vers som Tranströmer)

Och Elvis dog precis idag
för trettiåtta år sen
en burgare av något slag
var kanske dödsorsaken

Sen tänker jag det vore kul
Elvis passar alltid
att klättra upp i alen
och spana efter en hemul
långt bort mot Mumindalen

"Drick mera vatten, ta ett glas"
så säger Margareta
Ja vädret har blitt helt kalas
och bastubad är heta

Vem gör en fästing nånsin glad
så kan jag också tänka
Det vore kul med en parad
Nej hellre dansa jenka

Förlåt, nu snurrar allting runt
nu har jag "tänkit" färdigt
som synes, mestadels blev strunt
knappt bloggeriet värdigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar