söndag 2 augusti 2015

Windows 10 installerat

Jag är barnsligt intresserad av nyheter på datorn. Nya releaser, nya funktioner etc. Tyvärr är jag bara inte så flink att ta till mig alla nya finesser längre.

Bildresultat för windows 10 spartanJag hade en lite upprörd diskussion för några år sen med ett par bekanta när Facebook bytte utseende och ändrade en hel del funktioner. Till det bättre, men "Nu slutar jag med Facebook" sa dom då. Dom tyckte det var fräckt att komma med förändringar. Men inte slutade dom och förstod snart att Facebook bara hade blivit bättre.

Och det är klart att jag ställde våra datorer på kö för att få installera Windows 10, speciellt som det är gratis! Windows 8 kostade ett par tre hundra men Windows 10 är gratis! Klart man uppdaterar!

I kväll blev programmet nedladdat på den första av våra tre datorer. Helt automatiskt, jag behövde bara trycka JAVISST! på några frågor. Busenkelt. Den första av våra datorer som Microsoft valde ut var Margaretas bärbara, hon som är minst intresserad av att byta program, men så var det. Jag glömde ta tid, det tog väl några timmar, men det var verkligen busenkelt och nu hoppas jag att våra andra datorer fort som katten också får den här uppdateringen.

Jag är som sagt barnsligt intresserad av nyheter och inte så kritisk till det som ev. är dumt, men nu efter att ha använt Windows 10 i nån timme så ser man direkt att det här kommer att bli en succe, helt annat än Windows 8. Mycket lättare att använda och det ska bli spännande att se vad Margareta kommer att tycka, hon som inte är lika positiv till förändringar som jag. Men man måste vara lite "openminded", det här inlägget skriver jag i nya webläsaren Edge som funkar lite annorlunda än IE och Chrome. En del till det bättre, en del lite mer tveksamt. Då får man prova sig fram.

Men har du inte beställt din Windows 10-uppdatering än, gör det direkt för jag tror att det blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar