onsdag 21 oktober 2015

Dessa rasister

Jag blir så himla upprörd över dom där mordbrännarna och Sverigedemokraterna.  

Så här sjunger vi i rockkören Rock Everybody i en Abba-låt från 80-talet. Känns aktuell.

"Something bad is happening, I'm sure you do agree
People care for nothing, no respect for human rights

Evil times are coming, we are in for darker nights"

Jag vet inte vad Abba tänkte på då, men nu tänker jag på nedbrända flyktingboenden, jag tänker på Sverigedemokraterna som ska jobba utanför riksdagen, ja utanför Sverige också i sin kamp för att hålla flyktingar borta och jag tänker förstås på kriget i Syrien, hur länge kan det här få hålla på.

Bashar Al-Assad i Syrien är förstås den allra största skurken. Konstigt att det är så svårt att få väck honom. Och nu backas han upp av Putin, då blev det bara ännu värre. IS härjar med sitt kalifat och talibanerna härjar i Afghanistan så folk måste fly för livet. Det är självklart att det måste bli ett stopp på det här eländet.

Men nu flyr ju människor och jag gör själv alldeles för lite, skänker några hundra då och då till insamlingar, men nog kunde jag väl göra mer. Och det ska jag göra på något sätt.

Men det första jag gör är att skriva av mig hur ynkligt, ynkligt det är att bränna flyktingboenden, hur vedervärdigt det är att läsa på Flashback att det är OK att bränna, etc etc. Och många där hoppas att Sverigedemokraterna eller ännu mörkare krafter ska rädda Sverige.

Sverige kan väl inte göra hur mycket som helst och jag kan väl också undra om det finns nån gräns om resurser måste prioriteras och man kanske måste säga nej till nånting, men det här otyget (alltför snällt ord) med att bränna och på Flashback tycka att dom är duktiga gör mig vansinnig. Och inte behöver man vara alltför begåvad för att tro att dom triggas av Sverigedemokraterna, Sveriges tredje största riksdagsparti...              
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar