torsdag 15 oktober 2015

Oseriösa Facebookvänner

Jag accepterar alla som vill lägga till mig som Facebookvän om det är nån jag känner. Nån enstaka gång har jag även accepterat nån jag inte känner, jag är inte så nogräknad, men då har det väl ändå varit nån form av koppling.

3-4 stycken av mina FB-vänner kommer jag aldrig att träffa, som ryskan och finskan t.ex. som delar några hobbies med mig men killen i Afghanistan då, hur kom han in på min lista? KD-politikern i Gävle med narcissistiska drag och några till skulle jag väl kunna stryka, och nu har jag börjat få så många vänförfrågningar från unga flickor, 6-7 stycken på några månader. Varför det? Distingerade gentlemän må ha en viss dragningskraft har jag hört, men det ska nog vara Sven-Bertil Taube-typen med skräddarsydda skjortor och bra sångröst. Kavaljerstypen. Kanske är det groupies som har hört mig sjunga Goodnight sweetheart? Kan få flickhjärtan att smälta!

Nej snarare är det nog en FB-variant av busringningar, och jag brukar först kolla om det t.ex. finns någon koppling till en gemensam bekant eller till nån av mina hobbies. Om inte så blir det Ignorera-knappen.

En tjej i Indonesien accepterade jag en gång efter en kontroll, men tog bort efter ett tag. Hon hade fina semesterbilder och familjebilder och hade väl i något sammanhang råkat trycka fel, det har hänt mig också. Och det hände mig igen för en kort tid sen.

En Uppsala-tjej med en profil som såg helt normal ut ville bli FB-vän med mig för en tid sen. Hade hon nåt med vår Elisabeth i Uppsala att göra tänkte jag och letade men hittade ingenting och tryckte Ignorera. Men tryckte fel, det blev Acceptera i stället. Jag visade Margareta mitt misstag och sa att det får väl bero ett tag och sen glömde jag bort det.

Sen gick det en tid innan jag såg att jag blivit taggad i ett tveksamt sammanhang tillsammans med några scandal beauties. Nej, det var absolut inget party jag deltagit och hoppas inte ryktet om mina påstådda utsvävningar har spridit sig! Jag brydde mig inte om att skriva nåt argt till Uppsala-tjejen, jag bara strök henne från min lista.

I den här veckan tackade jag först nej till en lättklädd Västerås-tjej och idag fick jag ett erbjudande från en annan Västerås-tjej med högst normal profilbild, men hon får vara utan mitt sällskap! Rätt var det är hade jag väl blivit taggad i nåt olämpligt sammanhang igen.

Det finns så många ensamma lättlurade människor så det är nog lätt att få någon på kroken men jag undrar varför det blivit så många nu sista månaderna. Jag har aldrig kollat några datingsiter och så himla snygg tycker inte ens jag själv att jag är.
                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar