onsdag 28 oktober 2015

Yrke: Bloggare

Vi fem i Vlt igår
Många bloggare, i alla fall några, har en inkomst från sitt bloggeri. Om dom kan leva på't eller om det mer är ett bidrag och komplement till en dålig lön på ett "riktigt" jobb, det vet jag inte men jag ska banne mig jag också börja kalla mig "bloggare" och om jag blir skönstaxerad får jag väl ett hum om lönenivån.

Själv ligger jag på plus/minus noll och jag vet inte vad Catja på bilden till höger tjänar, men där har jag en yrkeskollega som jag kollade in lite extra idag på hennes blogg, kunde det bli några tips?

Hon har ett personligt tilltal, kanske nåt för mej också. "Hej raringar"  börjar hon gårdagens inlägg. Men jag vet inte, kanske inte riktigt min stil.. Men ändå, det kanske känns personligt på något sätt.

Make-uppad, stylad, fräsiga kläder och snygga grejer. Matrecept. "Hej Darlings" och "stooor puss". Det är populärt förstås (bland unga tjejer?) och hon har (säkert välförtjänt) blivit nominerad till en topp-5-lista för heta modebloggar skriver hon och som lite lokalpatriotisk röstar jag gärna på Catja, speciellt om jag ska till mig lite av hennes bloggarstil. Mitt förra inlägg om källarrensning tex hade jag säkert kunnat göra lite flashigare än bilderna på Återbruket och vårt källarförråd. Och helst valt ett annat ämne.

Med sju-åtta år i branschen borde jag väl kunna en del, men det var fina tips jag fick av Catja, en bra blogg kan bli bättre och nu så snart jag tryckt på Enter och lagt ut det här inlägget ska jag ladda ner Magnus Ugglas bok, "Jag hade en gång en blogg" som finns som ebok, han kanske också kan ge mig lite tips.

Hur känns det här: "Hej då, gullungar, sköt om er så ses vi i morgon." Nja, det  där var nog en engångshändelse.
     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar