fredag 20 november 2015

Min bästa tid är nu

Just nu på fredag lunch. Förmiddagspasset på Actic är avklarat, veckans två två-dagar likaså. Nu ska vi äta gott i tre dagar på raken! "Carpe diem" är ju också en klyscha som man kan dra till med.

Ja, så kändes det ju förra fredagen också och vi hade som vanligt en fin fredag och en fin fredagskväll. Tills det small i Paris. Så allt kan snabbt ändras.

Höjd säkerhetsnivå till 4 av 5 för första gången, men ändå så känns allt som vanligt. Jag jag skulle gärna åka tunnelbana i Stockholm precis som vanligt och gå på fotboll om det var aktuellt. Inte heller kommer jag att i onödan undvika folksamlingar, nej hur obehagligt det än är med det som hände i Paris så inte kommer det att ändra mina vanor.

Bildresultat för falkenbergska kvarnen västerås
Här får det bli fredagslunch
Möjligen att det ändrar mina åsikter om övervakning på nätet. man måste säkert tillåta lite mer övervakning än vad man gör nu. Skummisar som inte drar sig för terrorism ska inte gå lösa och kan man spana på nätet och få fast dom så är det fint, men det är an grannlaga avvägning hur det ska gå till, det är lätt att förstå. Det där med personlig integritet...

För bara några månader sen var det en stor sak här i Västerås om Wifi-kartläggning av mobiltelefoner. Då handlade det om stadsplanering och blev stoppat, men handlar det om säkerhet dyker det nog upp igen. Fler och fler kameror på stan får man nog se, det blir nog till att vänja sig.

Men mitt i all tragik, 170 sitter gisslan just nu i Mali, är det väl inget annat att göra än att sjunga "Don't worry, be happy"  och leva i nuet (ytterligare ett par klyschor). Och nu tar vi vara på att det är fredag lunch så vi tar en lunch på stan. Falkenbergska kvarnen har skomakarlåda, det ska jag föreslå för Margareta. Fredag lunch är bästa tiden på hela veckan.            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar