torsdag 26 november 2015

Otrogen med en ung kille!

Man får dra till med såna rubriker ibland för att få lite uppmärksamhet.

Frisörn upptagen med kompisar
Nu var det bara ett besök hos frisörn det gällde, men det kan vara nog så intressant. Jag minns att Carl Bildt häromåret på ett besök i Wien tweetade om en hårklippning för sina 100.000-tals följare på Twitter! Så jag kan också ta upp det ämnet utan att skämmas.

För första gången någonsin ringde jag och förbokade en klippning igår. Och jag övergav tjejerna på Klippstugan där jag klippt mig i 10 år, övergav dom för en för en ung kille på Frisörstugan. Min svåger Lasse klipper sig alltid där. Billigt, snabbt och bra säger han. Klart jag måste pröva och dom är populära så ingen idé att ta Drop In. För långa köer.

En tjej som hör till salongen behagade inte titta upp och hälsa när jag kom dit, hon bara knappade vidare på sin mobil. Dålig stil och jag hittade ingenstans att hänga jackan men jag tog plats och väntade. 

Kortklippt selfie
Klippningen var verkligen snabb. Där tjejerna på Klippstugan tar lite i taget tog den har killen och friskade i allt vad han orkade. Det gick verkligen snabbt och kort blev det. Säkert dubbelt så snabbt som tjejerna. Jag klagar inte på killen, han var trevlig men lite okoncentrerad, kilade ifrån några gånger och pratade med kompisar som tittade in.

Så skulle jag betala. Till en tjej som inte bevärdigade mig med en blick ens! Men billigt blev det, 110 kronor.

Nu är problemet, vad är viktigast? Trevligt bemötande och en omsorgsfull klippning på Klippstugan för 330 kr eller en snabb lite oengagerad klippning för 110 kr på Frisörstugan?

Jag blev så kortklippt så jag har nog tre månader på mig att bestämma mig!

1 kommentar: