måndag 28 december 2015

Cityringen i Västerås

En lagom motionsrunda som vi ofta går. Högervarv eller vänstervarv? Hela varvet runt eller upp genom stan? Idag blev det jogging hela varvet runt.

Färgstarka och snabba. Rekordtid?
Exakt 4,00 km mätte jag upp idag, en joggingtur man kan ta lite så där på en höft. Lite halt idag när snön äntligen hade kommit men ändå inte värre än att det gick bra att springa och bitvis är Cityringen uppvärmd så det alltid är barmark.

Fyra kilometer - den första motionsrundan på hela december! Jag som var så bra igång åkte på halsont sen, lite lätt bara men ändå tillräckligt för att inte springa och sen kom ju jul med ont om tid. Men nu är jag igång och vår februariresa får bli lite av ett träningsläger. Långa vandringar och cykelturer blandat med joggingturer. Formen ska vässas både för Margareta och mig!

Sen blev det nya skor idag, Acics Gel DS Trainer 20. Extrapris på XXL och Anders sa att dom var bra och jag litar alltid på goda råd. Lättviktsskor och snygg färg, men dom ska jag inte testa förrän all snö är borta och Stockholmsmaran närmar sig.

Tillbaks till Cityringen. Varje morron ser man folk som har den som sin motionsrunda. Och min allra första film i min kanal på Youtube kan väl passa att visa här. Den filmen från 2009 blev ingen viral succe med miljontals visningar, nej bara 203 visningar har jag kommit upp i tom idag. Och då är väl 200 kanske jag själv som tittat och lyssnat på det vackra trumpetspelandet. Njut av filmen och trumpeten och ta en runda sen på Cityringen.  

               
               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar