söndag 27 december 2015

Ett klipp under julen

På själva julafton tjänade jag 350 kronor! Bara så där.

Julhandeln slog säkert alla rekord och mellandagsrean också, det gör det ju alltid även om jag tycker att jag och Margareta är rätt måttliga. Sällan några stora utsvävningar så vi har inte sprungit bena av oss i affärerna och jagat extrapriser. Men så gick larmet på julafton att det var pengar att tjäna!


Så här såg julklappen ut.
Asics Stockholm Marathon hade i sin julkalender under lucka 24 gömt en present, 350 kronors rabatt på anmälningsavgiften till Stockholm Marathon 2016! Jag som hade varit i valet och kvalet hela hösten, ska jag eller ska jag inte... Beslutsångest! Men så hände det här.

Så nu är jag på nytt anmäld till ett Marathonlopp och jag ser att min kamrat Anders H från Västerås, han som är 4 år äldre än jag, också finns på startlistan. Och min namne, klasskamraten Örjan H som bodde på Mileniigatan, han är också med på startlistan! Det är ju lite märkligt att vi är två stycken från samma klass som nu möts i Stockholmsmaran där det än så länge bara är totalt 42 anmälda i min ålder och äldre! Det kommer säkert att bli fler under våren, men vad är sannolikheten att två klasskamrater från Läroverket på 50-talet nu möts i maran med 42 deltagare i klass 1944 och äldre!

Hur många som totalt kommer att vara med i Stockholmsmaran i år vet jag inte, men vår Anders blir med, men den här gången ska han väl inte behöva springa tillsammans med mig som han gjorde sist även om jag hade en himla stor hjälp den gången av draghjälpen till en kanontid för mig.

Nu blir det roligt att träna. Fokus på 4 juni 2016. Tack för julklappen!                         


       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar