söndag 20 december 2015

Hopplöst gammalmodig blogg

Det är fortfarande rätt populärt med bloggar och några tjänar en hel del kosing har jag förstått.

Men när jag kollar runt lite bland populära bloggar inser jag att utvecklingen gått vidare medan jag trampar på i samma fotspår. Jag har några kollegor som inte heller ändrar på sig, Carl Bildts blogg har sett likadan ut sen 2006 och Enn Kokk är en annan kille jag ofta läser, journalist, skribent, chefredaktör och 78 år och gift med Birgitta Dahl. Skriver sakligt och långt varenda dag, aldrig en enda bild. Ingen skillnad på första inlägget han gjorde i februari 2006 och det senaste som kom i går.
KenzaZouiten_homeworkout-2
Så kikade jag in hos Kenza, Sveriges mest lästa blogg enligt Bloggportalen, tittade runt och lånade en bild av henne, hoppas hon ursäktar. Reklam, reklam, STORA bilder och STOR text, och för den del inte så mycket text. Kläder och smink... I undertexten undrar hon om nån vill cuddla med henne. Jag törs inte tänka på vad det kan betyda... Och Kenza, blev du sur för att jag lånade en bild, så se det här som lite extra reklam. Nu kommer dina läsarsiffror på din blogg skjuta i höjden ännu mer.

Långa tuggiga inlägg med pinsamma försök att vara rolig har passerat Bäst Före för länge, länge sen. Men Bildt, Kokk och vi andra äldre gentlemen, vi har vår stil och så får det väl vara.

Så såg jag att min sjuttitalsblog hade jag inte registrerat i Bloggportalen, vilken tur att jag kollade runt lite bland mina bloggarkollegor! Där låg bara mina gamla Utsikts-bloggar men nu är det åtgärdat så Kenza och alla ni andra med 100.000-tals läsare, nu kommer jag. Kanske borde jag ha lite mer bilder med cuddleerbjudanden också, men det är nog att ta i för mycket.

1 kommentar:

  1. :D Men jag måste säga att jag hellre läser din blogg än Kenzas! Jag har försökt läsa några av den bloggtypen, men det är bara att inse att jag är för gammal för att uppskatta dem.

    SvaraRadera