torsdag 10 december 2015

Min hobby är inte så dyr.

Jag har inte så dyra hobbies, inte ens det här med teknikprylar lägger jag ner så mycket pengar på.

Min nye lille kamrat
Datorn jag knappar det här på köpte jag 2009 och skrivaren är lika gammal. Datorn i stugan har vi övertagit efter Andreas. Så har Margareta sin bärbara som också har några år på nacken, 4-5 tror jag.
Så när mobilen (3 år gammal) gick sönder härom veckan så var det ingen stor sak att bara beställa en ny. Mina hobbies är inte så dyra och lite får väl en hobby kosta även om det förstås kan verka suspekt att ha en telefon som hobby!

Min nya mobil fungerar fint, men hur var det min gamle finske vän, min gula Nokia, var den verkligen stendöd? Jag ville inte ge mig så lätt, så med magiska fingrar och några rejäla finska svordomar gick det att skaka liv i den igen. Bara skendöd alltså! Så nu sitter jag här med två riktigt fina mobiler och kan ringa till mig själv, det är väl en fin hobby.

Min trogne finske vän
still going strong!
"Folk i farten" avverkar mobiler på löpande band så jag skäms inte, och det fina är att jag nu som en expert kommer att kunna uttala mig om både Android och Windows Phone. Vilken är bäst? Fråga en som vet!

Redan nu efter en vecka ser jag att det finns plus och minus för båda och spontant fattar jag inte att så få väljer Windows. Folk inte ens överväger Windows och säljarna annonserar knappt om dom även om det inte är någon större skillnad mellan dom. Några fler appar finns till Android, det är ett givet plus och nya appar kommer tidigare där, men några saknar jag också, några som bara finns i Windows.

Men Windows 10 för mobiler dröjer och innan den uppdateringen kommer kommer det nog inte att hända nåt, men nu när det blev liv i min gamle vän så får jag snart äran att göra en uppgradering till W10! Det ser jag fram mot, Kommer försäljningen av Windows att ta fart då?

Men i går stod det i tidningen att inom fem år skulle smartphones försvinna! Jag fattade inte vad som skulle komma sen och det fattade nog inte skribenten heller. Vad är detta? Jag som sitter med två riktigt fina smartphones!

Jag får anledning att återkomma till ämnet när jag vet mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar