onsdag 16 december 2015

Nattarbete

Jag sover oftast bra, men någon natt då och då är jag uppe och struttar.

Nattugglor
Den här natten vaknade jag direkt efter midnatt, just det händer rätt ofta. Det har väl med sömncyklerna att göra så att man är på väg ner i en djupsömn men kommer snett och vaknar i stället. Men fast det är i spöktimmen händer det aldrig nåt spännande och oftast somnar jag om direkt, men i natt satte jag mig i favoritfåtöljen, tog fram boken jag håller på med på surfplattan och avverkade ett par kapitel.

Det får väl bli en läsplatta snart, jag är inte överens med programmet jag använder. Men lugnt och skönt var det att sitta uppe några timmar på natten, och i boken är det just nu ett riktigt busväder med snö i massor, det är det skönt att slippa IRL. Det kan få komma i februari när vi är i varmare land.

Sen måste man ju kolla runt på nattliga nyheter och sina Sociala Medier också. PLING så fick jag en "vänförfrågan" till Facebook så där mitt i natten! "Tackar som frågar" tänkte jag jag och accepterade förstås. Undrar om hon, jo det var en "hon" från kören, blev förvånad efter ett sekundsnabbt svar i 2-taget på natten. Jag lyssnade i hörlurarna på lite musik (Frank Sinatra kan jag lyssna på hur mycket som helst) så kom det ett PLING till från Facebook. En "hon" igen. Nu var det en som ville gå med i rockkörens Facebook-grupp. Den här gången blev det också ett sekundsnabbt svar! Undrar vad folk ska tro.

Den här natten var speciell. Efter julfesten i går hade väl vi rockkorister lite till mans och kvinns svårt att sova efter allt festande med julmust och lättöl. Det hör ju inte precis till vanligheten, varken att jag får nattliga vänförfrågningar från körens damer eller att jag har den här servicen med sekundsnabba svar så det hängde nog ihop med gårdagens utsvävningar att vi i Rock Everybody inte kunde koppla av. Jag var själv inte hemma förrän runt fem på eftermiddagen och då kan man ju tänka sig att de vanliga cirklarna är lite rubbade. Rumla runt så där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar