lördag 5 december 2015

Nog behöver man en bra mobil

Skriver några rader i all hast innan dagens utflykt till Farsta och något helt nytt för mig, en Roller Derby-match med Clea som det säkert blir nån kommentar till i veckan, men i all hast alltså en kommentar också om min nya mobil.

Mobilen gick sönder i torsdags och en rabatt hos PRO gjorde att jag bara valde den modellen utan att tänka så mycket. Fick inte köpa i affärn som jag skrev igår men gick hem och ringde i stället och på fredagsmorgonen fanns en ny att hämta hos posten på ICA.

En recension får jag återkomma med om hur lätt eller svårt det var att komma igång, skillnaden mellan Windows o Android, kamera, appar etc etc. men det här är bara en fundering om hur viktigt det är nu att ha en bra mobil i fickan, inget man verkligen vill vara utan, inte ens som pensionär. Men dyra abonnemang klarar man sig utan med all WiFi som finns överallt.

Leveransen gick snabbt och priset blev PRO-pris men PRO-prylarna som jag skulle få var inte med i leveransen. Det hade jag inte räknat med heller det gick så snabbt det får jag nog bevaka själv och tjata mig till, eller så kommer det i veckan, dom får ett par dar på sig Rätt ska vara rätt!

Och i "PRO-rabatten" är nog egentligen inte mer rabatt inte än alla kan få, jag är skeptisk till sånt, men prylarna kanske inte alla får så dom ska jag ha.

Många blanketter ska fyllas i skickas in och en massa inställningar på den nya ska göras.

Men först ska jag på Roller Derby i Farsta!
Stockholms Roller Derby mot Stockholms Roller Derby! Och intressant vilka man ska hålla på....        


      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar